هات اسپات و کنترل پهنای باند

کنترل پهنای باند و حجم مصرف کاربران با سرویس هات اسپات

سرویس هات اسپات توسط المان های  IP Address ، MAC Address و یا نام کاربری امکان کنترل پهنای باند و میزان مصرف کاربران را برای ما فراهم میکند. همچنین با ارائه گزارش های روزانه و ماهانه ، در بهینه سازی میزان مصرف اینترنت اماکن عمومی ، شرکت ، ادارات و سازمان ها ما را یاری میکند .

کنترل پهنای باند توسط میکروتیک

یکی از تجهیزاتی که بسیار پر طرفدار بوده و میتواند به سازمانها  کمک کند تا به نحوه دسترسی کاربران به اینترنت ، مدیریت داشته باشند روترهای میکروتیک و استفاده از نرم افزار محدودیت کنترل پهنای باند کریو  می باشد که از روشهای مورد استفاده در مدیریت کنترل پهنای باند می باشد.

برخی از سازمانها از ترس قطعی اینترنت و  کمک به دغدغه کاربران برای جلوگیری از قطعی مداوم همیشه به دنبال راه چاره بوده ان . روترهای میکروتیک یک راه حل جامع و مفید در جهت صرفه جویی در هزینه ها  و همینطور برقراری Load Balance  می باشند این روترها بسته به نوع تجهیزات شبکه سازمان شما دارای پورت های متفاوتی می باشد .

برای کمک به این چالش  ابتدا  برای جلوگیری  از قطعی اینترنت می توان یک یا چند اینترنت از ISP مورد نظر  تهیه کرده و سپس  با استفاده از  روتر میکروتیک بین اینترنت های دریافتی یک Load Balance  تعریف  کرد.

کنترل پهنای باند توسط میکروتیک

با این روش در هنگامی که یکی ازاینترنت های  سازمان قطع شود ترافیک کاربران به صورت خودکار  و به  بدون هرگونه تاخیر در اتصال کاربران به صورت خودکار با مکانیزم  Load Balance به اینترنت بعدی متصل  می شود.

بعد از پیاده سازی این روش با توجه به درخواست مشتری تنظیمات Hotspot  و Quota برروی دستگاه میکروتیک تعریف می شود .

با استفاده از  قابلیت Hotspot  اینترنت و حجم مصرفی  برای کاربران سازمان با توجه به نیاز مشتری  به صورت دلخواه تعریف می شود.

راه اندازی هات اسپات توسط میکروتیک

سرویس هات اسپات بر روی تمامی روترهای میکروتیک و در واقع بر روی mikrotik router os به صورت پیش فرض وجود دارد و برای راه اندازی آن نیاز به بسته جانبی دیگری نیست .

تعداد کاربران همزمان در هات اسپات میکروتیک را ( HotSpot active users   نسخه لایسنس میکروتیک مورد استفاده تعیین میکند که در جدول زیر آمده است

مدیریت کاربران هات اسپات میکروتیک میتواند به صورت لوکال بر روی خود روتربرد انجام گیرد و یا میتوان روتربرد را به یک radius server دیگر متصل نمود .

همچنین با نصب user manager  بر روی روتربرد میتوان radius server خود میکروتیک را به این منظور راه اندازی نمود .

راه اندازی هات اسپات توسط kerio control

kerio control 

kerio control  یک فایروال نرم افزاریست که امکان ارایه سرویس هات اسپات را به ما میدهد.

در صورت نیاز به کنترل پهنای باند و ترافیک مصرفی اینترنت با سیستم عامل kerio control نیاز به یک سرور فیزیکی یا مجازی با  حداقل سخت افزار زیر میباشید:

 CPU: 2core

 RAM: 2GB

HDD: 80GB

و دو عدد کارت شبکه ، یکی به منظور اتصال به اینترنت و دیگری برای اتصال به شبکه ی داخلی

برخی دیگر از قابلیت های کریو کنترل موارد زیر میباشد :

  •  فایروال
  •  وی*پی*ان سرور و وی*پی*ان کلاینت
  • راه اندازی پ*را*ک*سی سرور
  • مسدود کردن برخی از سایت ها برای کاربران

همچنین هزارسو سرویس کنترل پهنای باند و حجم مصرفی اینترنت مناسب کافه ها، رستوران ها و اماکن عمومی ارائه کرده است که میتوانید این صفحه را مشاهده نمایید.


جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره برای  راه اندازی سرویس های هات اسپات  خود  با ما تماس بگیرید، یا فرم مقابل را پر نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *